Bloggerii si jurnalistii –chestii in comun

Peste tot se vorbeste despre bloggeri fie ca sunt extra laudate fie ca sunt criticate aspru. Mai mult decat atat, jurnalistii sunt de parere ca bloggerii sunt doar niste simpli amatori. Ei sunt diferiti si totusi se aseamana foarte mult.

Conform unui studiu realizat de catre americani s-a descoperit faptul ca acestia ii percep drept jurnalisti atat pe cei care lucreaza pentru canalele media cat si pe cei care scriu pentru bloguri. Asadar iata cateva lucruri pe care le au in comun:

1.Relevanta

Jurnalistii sunt de parere ca bloggerii sunt mai putin relevanti din punct de vedere jurnalistic. Doar o parte dintre acestia cred ca blogurile nu aduc informatii relevante in timp ce bloggerii ii vad pe jurnalisti ca oameni valorosi si importanti din moment ce releveaza stirile in mod critic.

2.Educatia si profesionalismul

Se stie deja faptul ca bloggerii au in general mai putine studii despre tehnicile si teoriile ziaristicii decat jurnalistii profesionisti si stiu mult mai putine lucruri despre stiintele comunicarii.

Un blogger profesionist lucreaza in medie 20- 30 de ore pe saptamana aigurandu-si un venit pentru munca sa. Insa unii bloggeri sunt de parere ca muncesc mult pentru un venit mic Spre deosebire de jurnalistii profesionisti, bloggerii se informeaza rar din afara altor surse din afara mediului online pentru cercetare dar investesc mai mult timp in marketing.

3.Obiectivele

Ambele categorii, atat jurnalistii profesionisti cat si bloggerii doresc sa imparta informatii utile publicului larg. Astfel ca bloggerii se concentreaza in cea mai mare parte pe divertisment iar jurnalistii isi doresc cel mai adesea sa controleze si sa critice informatiile.

Pentru o calitate superioara a muncii lor acestia pun accesnt pe: corectitudine, credibilitate, independenta, competenta in a explica lucruri complexe.Jurnalistii se raporteaza la chestii neutre in timp ce bloggerii se concentreaza mai degraba pe un continut personal si literar.

4.Calitatea

Exista o diferenta intre criteriile de calitate functionale, normative, relevanta, corectitudinea si criteriile de calitate orientate catre public, apropierea si divertismentul. Primele criterii sunt sustinute de jurnalistii profesionisti in timp ce bloggerii considera de importanta primodiala celelalte criterii.

5.Participarea

Bloggerii investesc mai mult timp in interactiunea cu publicul, fiind mereu preocupati sa raspunda la comentarii. Pentru ei interactiunea cu cititorii ocupa un loc de importanta majora in timp ce jurnalistii considera ca nu e absolut deloc esential acest lucru.

6.Atitudinea fata de PR

Blogerii si jurnalistii deopotriva sunt nemultumiti de calitatea slaba a comunicatelor de presa din partea institutiilor sau a organismelor oficiale. Bloggerii sustin faptul ca nu sunt apreciati la adevarata valoare si sunt luati in deradere  la conferintele de presa iar jurnalistilor li se acorda atentia cuvenita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *