Cat de importante sunt perele pentru sanatate

Perele sunt extrem de sanatoase, au un continut ridicat de fibre, vitamine si antioxidanti care protejeaza intens organismul, intarind sistemul imunitar. In plus, au un un gust deosebit, asadar aveti nenumarate motive pentru a consuma aceste fructe, datorit si proprietatile medicinale pe care le detin.

Iata si care sunt motive pentru care ar trebui sa consumati pere cat mai des:

*Imbunatatesc digestia

Datorita faptului ca fructul carnos si bogat in fibre are un impact pozitiv asupra digestiei. O singura para consumata ofera 18% din necesarul zilnic de fibre al organismului. Fiind vorba in mare parte despre fibre insolubile, tranzitul intestinal este accelerat in mod deosebit. Totodata, perele combat diareea si constipatia.

*Sunt sarace in calorii

Perele fac parte din categoria fructelor cu cele mai putine calorii, avand in vedere faptul ca o para de dimenisuni medii are 100 de calorii, adica in jur de 5% din aportul caloric zilnic. Fiind bogate in fibre, perele ofera senzatia de satietate, ceea ce le face un aliat de nadejde in curele de slabire.

*Au proprietati antioxidante

Perele detin proprietati antioxidante si lupta impotriva efectelor radicalilor liberi din organism.

*Previn cancerul

Avand un continut bogat in antioxidanti perele ajuta si la prevenirea mai multor tipuri de cancer: cancer de colon, cancer la san, cancer de prostata sau la plamani.

*Fortifica sistemul imunitar

Datorita continutului ridicat de vitamina C, perele fortifica sistemul imunitar, stimuland productia de celule albe si intreaga functionare a organismului.

*Grabesc procesul de vindecare

Da, este adevarat si convalescenta poate fi ameliorata prin consumul de pere. Vitamina C din pere joaca un rol important in sintetizarea noilor tesuturi, ajutand metabolismul sa functioneze cat mai bine. In plus,ranile se vindeca cat mai rapid datorita consumului de pere intrucat contin cantitati importante de acid absorbic.

*Benefice importante pentru sanatatea inimii

Consumul ridicat de fibre reduce tensiunea arteriala si nivelul de colesterol din sange. De-a lungul timpului s-a dovedit faptul ca fibrele dietetice ajuta la combaterea inflamatiei, ceea ce inseamna ca afectiunile cardiace, cancerul si obezitatea pot fi prevenite daca consumati in mod regulat de pere.

*Benefice importante pentru diabetici

Avand in vedere faptul ca perele contin cantitati mari de fibre dietetice, perele mentin nivelul de zahar din sange echlibrat.

*Infrumuseteaza parul si pielea

O vitamina foarte importanta din organism este vitamina A, care se regaseste din belsug in pere. Asadar, perele pot avea efect anti-imbatranire asupra pielii, prevenind aparitia ridurilor si a petelor cauzate de procesul de inaintare in varsta. Totodata, consumul de pere poate reduce si pierderea parului.

*Potrivite pentru persoanele alergice

Perele fac parte din categoria fructelor cu cel mic risc pentru persoanele alergice.Perele proaspete sunt recomandate a fi consumate dupa ce sunt spalate foarte bine sub jetul de apa rece. Coaja de para este responsabila pentru o mare parte dintre beneficiile pe care le are acest fruct, de aceea se recomanda ca perele sa se consume cu tot cu coaja.

Pentru ca sunt fructe care se oxideaza foarte repede, puteti folosi zeama de lamaie pentru a impiedica schimbarea culorii feliilor de para.Consumati-le sub forma de gustare, ori in salate sau alaturi de branzeturi ori cerealele de dimineata. Puteti de asemenea sa le folositi si la prepararea deserturilor, a gemurilor, dulceturilor, sucurilor sau a vinului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *