Ce sunt boabele de edamame si care sunt valorile lor nutritive ?

Edamame este foarte cunoscuta in Japonia pentru ca este o gustare foarte populara si apreciata pentru calitatile nutritive. Dat fiind faptul ca se remarca prin nenumarate beneficii pentru sanatate, acestea sunt incluse din meniul zilnic si sunt foarte bune si la dieta.

Acestea sunt de fapt boabe de soia frageda, care sunt coapte doar pe jumatate. Boabele de edamame se gasesc in stare proaspata sau congelate iar japonezii le folosesc pentru a prepara diverse gustari, garnituri dar si felul principale de mancare, care au un aport nutritiv important.

Soia este o planta foarte populara, usor de cultivat si ieftina insa boabele verzi de soia sunt mult mai scumpe, mai sanatoase si mai apreciate la nivel global. Acestea sunt culese doar intr-o anumita perioada a anului, timp de numai 3 – 4 zile, doar cat sunt foarte fragede, suculente si dulci, pentru a-si pastra toate calitatile nutritive.

Boabele se coc rapid si se maturizeaza, de aceea culegatorii trebuie sa fie foarte atenti la acest aspect. Pentru a fi si mai gustoase boabele de edamame se condimenteaza bine cu sare si piper. Acestea sunt moi in interior dar in exterior sunt crocante. Au un miez dulceag iar gustul lor seamana usor cu cel de nuca. Edamame se culeg cu pastaile verzi, pentru ca acestea le mentin fragede insa pastaile nu se consuma.

Boabele trebuie fierte, gatite la aburi sau coapte la tigaie pentru a avea o textura crocanta si un gust apetisant. Sunt deseori folosite si in alte bucatarii in afara celei japoneze, cum ar fi : chineza, coreeana sau indiana.

Boabele nu trebuie lasate mult timp la fiert in apa cu sare, ci maxim 7 minute cele mari si 3 minute cele mai mici. Edamame reprezinta o gustare foarte buna daca sunt bine condimentate alaturi de un sake traditional. De asemenea, se pot face diverse salate sau garnituri pentru sushi. Pot fi adaugate in supe crema de legume care se consuma cu  ceapa verde sau usturoi verde.

Datorita valorilor nutritive, boabele verzi de soia sunt foarte sanatoase si sunt apreciate pentru gustul lor foarte bun in toata Asia. Au un aport foarte important de calciu si magneziu si contin multe alte minerale benefice organismului.

100 gr de edamame contine :

  • Calorii 121
  • Lipide 5 g
  • Lipide mononesaturate 1,3 g
  • Sodiu 6 mg
  • Potasiu 436 mg
  • Carbohidrati 10 g
  • Fibre alimentare 5 g
  • Zahar 2,2 g
  • Proteine 11 g
  • Vitamina C 6,1 mg
  • Calciu 63 mg
  • Fier 2,3 mg
  • Magneziu 64 mg

Soia reprezinta o sursa complexa de proteine si poate inlocui carnea deoarece in componenta sa se afla cei 9 aminoacizi de baza pe care ii contine carnea. La fel ca soia, boabele fragede de edamame au un aport important de proteine, vitamine din grupul B si saruri minerale. Sustin sanatatea inimii, protejeaza articulatiile sunt foarte bune la dieta si la imunitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *